Alla inlägg den 4 december 2013

Av Testaren - 4 december 2013 14:26

     

Många gånger kan jag känna att de finns så otroligt många barn böcker där ute och författare och skapare av olika individer i barnens värld när de gäller böcker. Jag har som både arbetande pedagog och 5 barns mamma läst många böcker genom mina år i båda rollerna. Men de finns en bok jag fastnat för som både jag använder mig av här hemma och på jobbet med mina 1-2 åringar. De är ett koncept som jag bara älskar för den sträcker sig långt upp i åldrarna. Jag är så tacksam för att denna lilla figur hjälpt mig många gånger i barnens utveckling och funderingar. Jag kan bara säga Tack till figurens skapare Charlotte  som sliter så otroligt mycket för alla våras barn ute i världen... Tack Lotta verkligen... Denna lille figur heter "Poppe" och han är ett popcorn med många olika kreativa spännande resor där man med hjälp av den lilla gosiga figuren får hjälp med många känslor genom uppväxten som kan vara svårt att hantera ensam och som förälder. Poppe har blivit en kär ägodel i vårt hem lika väl som i förskolan på den avdelningen jag arbetar på. De har smittat av sig till andra avdelningar som frågar om de kan få låna Poppe när de leker. Jag brukar smyga mig in och se hur barnen hanterar denna lille Figur och de är med STOR kärlek och försiktighet han är med i lekarna.Vill ni läsa mer om vad de handlar om kan ni gärna få gå in på poppes sida som är 


http://www.popcornmannenpoppe.se




// Produkttestaren

Av Testaren - 4 december 2013 00:19

 

Satt och spanade runt lite på julklappar..." Fick se denna otroligt laddade bilder" på Facebook Och vart tvungen att kolla om de va sant och banne mig där fanns den... HUR TÄNKER MAN NU DÅ? Är de så de små skall läras att knogjärn ska man ha för att slåss? Försvara sig? Eller hur tänker man... Jag blev så arg så arg....barn lär sig så som vi gör och anser vi att de är skoj med detta så tycker dom de....så fult att dra till sig de små människorna via leksaker att man ska ha vapen... 


MASSOR AV MINUS FRÅN MIG TILL ER OCH DESS TILLVERKARE.


//. produkttestarn 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards